De autonomie van (hoogbegaafde) leerlingen

Vanwege het aantal deelnemers is deze training komen te vervallen.
Korte inhoud:

Uit wetenschappelijk onderwijs blijkt dat meer- en hoogbegaafde leerlingen meer behoefte hebben aan autonomie dan andere leerlingen (Bakx et al., 2019). Maar het is volgens de zelfdeterminatietheorie van Deci&Ryan (2000) ook één van de psychologische basisbehoefte van ieder kind waarmee je de motivatie kunt vergroten. Dus deze presentatie/workshop is voor iedereen die aan de slag wil met het vergroten van de autonomie bij leerlingen.
Maar wat verstaan we daar dan onder? Het woord ‘autonomie’ komt van het Latijn autos (zelf) en nomos (de wet); mag je dan alles helemaal zelf bepalen? Nee, zeker niet. Je kunt de autonomie van leerlingen alleen vergroten binnen een duidelijke structuur. Nieuwsgierig geworden? Schrijf je dan in voor deze workshop!
 

Datum en tijdstip:
30 november 2022
15.45 uur
Voor wie:
Leerkrachten die voor de klas staan, maar ook geschikt voor medewerkers die zich bezig houden met de visie op onderwijs.
Met wie:
Salomé Vleeming (HB-specialist CBS Tabitha)
Resultaat:

Je hebt na deze workshop handvatten om bij jou op school mee aan de slag te gaan.

Tijdsinvestering:
Eén bijeenkomst van 1 uur en een kwartier
Kosten:
€ 30,00 per deelnemer
Informatie bij:
Salomé Vleeming (CBS Tabitha) s.vleeming@cbs-tabitha.nl
Opmerking:
Maximaal 15 deelnemers
Inschrijven voor deze training
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren