Dyscalculie signaleren en begeleiding in de klas


Korte inhoud:

Wat is dyscalculie, hoe signaleer je het, hoe wordt het ervaren en wat heeft de leerling met dyscalculie nodig van jou als professional? In deze tweedelige training, leer je alles over wat jij in de klas kunt doen om die leerling met dyscalculie zo goed mogelijk te ondersteunen.

Deel 1: Dyscalculie signaleren
Wat is dyscalculie, wat zijn de laatste wetenschappelijke inzichten en hoe kun je dyscalculie signaleren en onderscheiden van andere rekenproblemen? Middels een checklist en casussen uit de praktijk leer je een vermoeden van dyscalculie uit te spreken aan bijvoorbeeld ouders. Tevens wordt besproken wat de stappen zijn voorafgaand aan een diagnostisch onderzoek.

Deel 2: Dyscalculie en nu?
Het hebben van een rekenstoornis heeft veel impact in het dagelijks leven. Dit deel van de training gaat in op de gevolgen van dyscalculie en de begeleiding van leerlingen met dyscalculie. Wat is mogelijk en waar hebben deze leerlingen recht op? Je leert een plan op maat samen te stellen voor een leerling met dyscalculie aan de hand van een (eigen) casus uit de praktijk en suggesties die worden aangereikt.

Alle data:

  • donderdag 9 maart 2023
  • donderdag 13 april 2023
Datum en tijdstip:
9 maart 2023
16.00 - 18.00 uur
Voor wie:
Leerkrachten, rekenspecialisten, intern begeleiders, remedial teachers en orthopedagogen
Met wie:
Lotte Klijnjan (trainer RID taal en rekenen)
Tijdsinvestering:
2 x 2 uur
Kosten:
€ 160,00 per deelnemer
Informatie bij:
Lotte Klijnjan (trainer RID taal en rekenen) l.klijnjan@rid.nl
Opmerking:
Minimaal 6, maximaal 20 deelnemers
Inschrijven voor deze training
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren