E-Wise cursus: Formatief toetsen: zelfreguleren kun je leren


Korte inhoud:

Leerlingen die beschikken over zelfregulatievaardigheden, zoals kunnen plannen, monitoring en reflectie, presteren beter dan leerlingen die hier niet vaardig in zijn. Het is daarom belangrijk om al in het basisonderwijs met leerlingen een strategierepertoire te ontwikkelen en feedback te geven op het gebruik ervan.

Het doel van deze cursus is om je inzicht te geven in het belang van zelfregulatie en de wijze waarop je deze zelfregulatie van leerlingen kunt ontwikkelen met behulp van formatief toetsen. Dit inzicht verkrijg je aan de hand van een aantal artikelen waarnaar in de cursus wordt verwezen. Deze artikelen maken onderdeel uit van de lesstof. Er wordt daarbij specifiek ingezoomd op het effect van self- en peerassessment.

Voor wie:
Medewerkers Meer Primair
Met wie:
prof. dr. Desirée Joosten-ten Brinke en dr. Kelly Beekman
Resultaat:

Na afloop van deze cursus kun je:

  • uitleggen wat zelfregulatie inhoudt
  • aangeven waarom ontwikkeling van zelfregulatie bij leerlingen belangrijk is
  • uitleggen hoe formatief toetsen bijdraagt aan de ontwikkeling van zelfregulatie bij leerlingen
  • formatieve strategieën in de klas toepassen aan de hand van bestaande opdrachten
  • opdrachten voor de leerlingen ontwikkelen die aansluiten bij de formatieve strategieën
  • door middel van formatief toetsen bijdragen aan zelfregulatie bij leerlingen
Tijdsinvestering:
2 uur
Opmerking:
Je kunt de training zelf volgen door met je gegevens via E-Wise in te loggen.
Deze training zit helaas vol. Klik hier om je aan te melden voor de reservelijst.
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren