Generatie Z(elf)
Deze strategische pijlers staan centraal bij deze training:
Korte inhoud:
Tijdens onze inspiratiesessie Generatie Z(elf) duiken we samen in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2001 en 2015). We belichten hun belevingswereld en zoomen in op thema’s die van invloed zijn op hun identiteitsvorming. Denk aan impactvolle ontwikkelingen als klimaatverandering en de coronacrisis, maar ook aan langlopende macrotrends zoals digitalisering en individualisering die het leven van deze jongeren – en de wereld om hen heen – in grote mate beïnvloeden. Wat kenmerkt deze jonge generatie? Wat moet je over ze weten om aan te kunnen haken op hun behoeften en belevingswereld?
In een interactieve presentatie van 3 tot 5 kwartier schetsen we een overview van Generatie Z. We schetsen de oorsprong van generatiedenken en laten zien hoe de tijdsgeest deze huidige generatie jongeren vormt. Tegelijk laten we ook zien dat veel gedragingen van Generatie Z horen bij hun jonge leeftijd en dus simpelweg van alle tijden zijn. Na afloop heb je een frisse en aangescherpte blik op jongeren. Je hebt meer begrip en context opgedaan over Generatie Z en de behoeften ten aanzien van hun leef- en werkomgeving.