Het Jonge Kind

Soort training
25
september
Mijn Kleutergroep

Dit is een maatwerktraining voor nieuwe leerkrachten. Het kan namelijk zo zijn dat op jouw school de implementatie van MijnKleutergroep al afgerond is en jij als nieuwe leerkracht start in de groepen 1-2. 

Lees meer
11
oktober
Platform Het Jonge Kind

Het kleuteronderwijs is een vak apart. Het ontwerpen, inspireren en het vormgeven van het kleuteronderwijs vraagt specifieke leerkrachtvaardigheden. Maar hoe doe je dat dan als leerkracht groep 1/2? Hoe ontwerp je uitdagend, inspirerend kleuteronderwijs waarbinnen het spel een centrale rol heeft? Hoe bied je alle onderwijsdoelen aan binnen een thema en staan de eigen interesse en de eigen ontwikkeling van de kleuter centraal? 

Lees meer
12
oktober
Een rijke leeromgeving, kinderen lerend laten spelen

Lerend spelen, het bieden van een beredeneerd aanbod, het kan alleen in een rijke leeromgeving waar kinderen uitgedaagd worden om te spelen en te ontdekken. Een rijke leeromgeving bouw je gaande het thema op, het liefst met de kinderen. 

Lees meer

Platform bijeenkomsten

Platform Het Jonge Kind

Het kleuteronderwijs is een vak apart. Het ontwerpen, inspireren en het vormgeven van het kleuteronderwijs vraagt specifieke leerkrachtvaardigheden. Maar hoe doe je dat dan als leerkracht groep 1/2? Hoe ontwerp je uitdagend, inspirerend kleuteronderwijs waarbinnen het spel een centrale rol heeft? Hoe bied je alle onderwijsdoelen aan binnen een thema en staan de eigen interesse en de eigen ontwikkeling van de kleuter centraal? 

Lees meer

Online trainingen

E-Wise cursus: Doelgericht spelen in hoeken - een beredeneerd aanbod voor kleuters
Deze cursus is interessant om te volgen als je weloverwogen een thema wilt kiezen, een spelverhaal wilt leren maken of wilt werken met een spelscript. Ook gaat de cursus in op het opbouwen van een spelhoek, het betrekken van de andere hoeken en het koppelen van doelen aan je hoekenwerk.
Lees meer
E-Wise cursus: Fonemisch bewustzijn en klanktekenkoppeling bij kleuters
Werken aan fonemisch bewustzijn en klanktekenkoppeling in groep 1-2 wordt steeds belangrijker gevonden. Hier wordt handig op ingespeeld door uitgevers en programmamakers, maar daardoor voelen groepsleerkrachten van groep 1-2 zich steeds vaker gedwongen om onderwijs te verzorgen dat niet meer wordt gezien als “des kleuters”. Bovendien verschillen de adviezen over de doelen van letters leren in de kleuterperiode sterk.
Lees meer
Een rijke leeromgeving, kinderen lerend laten spelen

Lerend spelen, het bieden van een beredeneerd aanbod, het kan alleen in een rijke leeromgeving waar kinderen uitgedaagd worden om te spelen en te ontdekken. Een rijke leeromgeving bouw je gaande het thema op, het liefst met de kinderen. 

Lees meer
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren