Laat de pedagogische basis met rust

Deze strategische pijlers staan centraal bij deze training:

    

Korte inhoud:

Een inclusieve samenleving begint bij inclusiever onderwijs. Niet de behoeften van het individuele kind zijn dan het vertrekpunt, maar goed onderwijs voor álle kinderen. Stap één: stoppen met medicaliseren en de marge van normaal oprekken – een opgave waar scholen voor staan gezien de Werkagenda, route naar inclusief onderwijs 2035 van het Ministerie van Onderwijs.

Bert Wienen is onderzoeker en schrijver van diverse boeken over dit thema en neemt ons hierin mee, hij werkte in de jeugdhulp en in het onderwijs. Hij houdt zich vooral bezig hoe onze afwegingen rondom normaal en afwijkend tot stand komen en werkt samen met andere professionals aan zijn idee voor de wereld: contexten bouwen waar kinderen kunnen zijn en worden zonder die paradox op te heffen. Daarvoor knipt Bert zijn week in tweeën, een deel in de praktijk en een deel in de wetenschap. Bert is initiatiefnemer van het Instituut voor Inclusief onderwijs, de website pedagogischperspectief.nl en is onderzoeker. Bert is vader van 3 jongens en opgeleid als bedrijfskundige, onderwijswetenschapper en psycholoog, hij promoveerde in 2019 op een proefschrift over de rol van medische diagnoses in de onderwijscontext. 

Locatie:
School van Meer Primair
Datum en tijdstip:
5 maart 2026
16.00 - 18.00 uur
Voor wie:
Schoolleiders, Kwaliteitscoördinators, Leerkrachten, Ondersteuners
Met wie:
Bert Wienen
Resultaat:
Zicht op de route richting inclusief onderwijs en de te nemen stappen daartoe in het oprekken van de basisondersteuning.
Tijdsinvestering:
2 uur
Informatie bij:
Kartrekker Wendela Peppelmam
Opmerking:
Maximaal 25 deelnemers
Inschrijven voor deze training
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren