Nieuwkomers- onderwijs
Door uiteenlopende omstandigheden zoals (huiselijk) geweld, verwaarlozing en/of seksueel misbruik, een oorlog of een vluchtverleden kunnen kinderen op jonge leeftijd chronisch getraumatiseerd raken. De gevolgen van deze traumatisering zijn ernstig en vergaand doordat het de ontwikkeling van de hersenen negatief beïnvloedt. Als onderwijsprofessional kun jij een groot verschil maken voor getraumatiseerde kinderen.
Lees meerBijeenkomsten voor leerkrachten, specialisten, NT2-coördinatoren en andere belangstellenden. Waarin we een inhoudelijk onderwerp behandelen op het gebied van onderwijs aan nieuwkomers en anderstalige leerlingen. Na een inhoudelijke toelichting volgt steeds een moment van uitwisseling met elkaar.
Lees meerIemand die daar alles over weet is Meriëm Najjar,specialist hoogbegaafdheid en differentiatie met jarenlange onderwijservaring. Zij neemt ons mee in het signaleren en herkennen van ‘onverwacht talent’. Lees meer
Dé methodiek om met meertalige kinderen te werken aan taalontwikkeling. In 4 dagdelen krijg je inzicht in hoe je een anderstalige of taalzwakke leerling met eenvoudige visuele middelen de Nederlandse taal kan leren. Dat is voorwaardelijk voor het volgen van onderwijs in het Nederlands.
Lees meerVoor onderwijsprofessionals is contact met ouders erg belangrijk. Voor onze anderstalige nieuwkomers is dat ook zo. Toch zien we in de praktijk dat het contact met anderstalige ouders soms moeizaam verloopt. Cultuurverschillen en taalproblemen kunnen daar de oorzaak van zijn. In deze training wordt ingegaan op die verschillen. Hoe kom je erachter wat ouders van de school verwachten en hoe maak je je eigen verwachtingen duidelijk?
Lees meerPlatform bijeenkomsten
Bijeenkomsten voor leerkrachten, specialisten, NT2-coördinatoren en andere belangstellenden. Waarin we een inhoudelijk onderwerp behandelen op het gebied van onderwijs aan nieuwkomers en anderstalige leerlingen. Na een inhoudelijke toelichting volgt steeds een moment van uitwisseling met elkaar.