Onderwijscafés

Soort training
25
juni
Generatie Z(elf)
Tijdens onze inspiratiesessie Generatie Z(elf) duiken we samen in de doelgroep Generatie Z (geboren tussen 2001 en 2015). We belichten hun belevingswereld en zoomen in op thema’s die van invloed zijn op hun identiteitsvorming. Lees meer
29
oktober
Schurende gesprekken
Jongeren worstelen met thema’s als discriminatie, eenzaamheid, grenzen en respect. Hoe ga je daar als docent veilig en open mee om? Ontdek praktische handvatten voor een inclusieve, veilige klas. Lees meer
27
november
Wie niet leest is gek
Wat doe je in hemelsnaam voor de klas als je niet van lezen houdt?
Dat is wat Naomi Smits – leerkracht en auteur – zicht regelmatig afvraagt. In haar lezing ‘Wie niet leest is gek’ vertelt ze over leesbevordering, leesplezier, minder methodisch werken en het belang van de lezende leerkracht. Lees meer
28
januari
Onverwacht talent
Tijdens het onderwijscafé ‘onverwacht talent’ hebben de platforms ‘nieuwkomers’ en platform ‘meer- en hoogbegaafdheid’ de handen inééngeslagen om samen een onderwijscafé te organiseren. De groep nieuwkomers is namelijk een groep waarbij het moeilijk is om leerlingen met meer- en hoogbegaafdheid te signaleren waardoor heel vaak cognitief talent over het hoofd wordt gezien. 
Iemand die daar alles over weet is Meriëm Najjar,specialist hoogbegaafdheid en differentiatie met jarenlange onderwijservaring. Zij neemt ons mee in het signaleren en herkennen van ‘onverwacht talent’. Lees meer
05
maart
Laat de pedagogische basis met rust
Een inclusieve samenleving begint bij inclusiever onderwijs. Niet de behoeften van het individuele kind zijn dan het vertrekpunt, maar goed onderwijs voor álle kinderen. Stap één: stoppen met medicaliseren en de marge van normaal oprekken – een opgave waar scholen voor staan gezien de Werkagenda, route naar inclusief onderwijs 2035 van het Ministerie van Onderwijs. Lees meer
25
maart
Beweeg mee met AI
Dit interactieve onderwijscafé duikt – samen met Barend Last, leraar, schrijver en spreker – in de vraag: wat moeten we in het onderwijs met de adoptie van AI? Lees meer
01
april
Effectief leren
Onderwijspsycholoog Gino Camp verzorgt een lezing over effectief leren, waarbij aandacht is voor de leerstrategieën vanuit het kind en de daarbij passende didactiek voor de leerkracht. Daarbij is ruimte voor interactie en een korte opdracht, zodat de leerkrachten en andere onderwijsprofessionals de volgende dag met de opgedane kennis aan het werk kunnen.  Lees meer
www.meerprimair.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.meerprimair.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren