Platform Het Jonge Kind
Korte inhoud:
Het kleuteronderwijs is een vak apart. Het ontwerpen, inspireren en het vormgeven van het kleuteronderwijs heeft specifiek leerkracht handelen nodig. Maar hoe doe je dat dan als leerkracht groep 1/2? Hoe ontwerp je uitdagend, inspirerend kleuteronderwijs waarbinnen het spel een centrale rol heeft. Hoe bied je alle onderwijsdoelen aan binnen een thema en staat de eigen interesse en de eigen ontwikkeling van de kleuter centraal?
In de drie bijeenkomsten zullen we met en van elkaar leren met als doel het kleuteronderwijs te verrijken en te verdiepen. Het lijkt ons een goed plan om leerkrachten van groepen 1-2 van verschillende scholen met elkaar in contact te brengen om kennis en expertise te delen.
Wij zoeken kleuterleerkrachten die met ons de uitdaging aan willen gaan voor een platform /leerteam voor verdiepend leren in de kleuterbouw. Samen aan de slag met leeruitkomsten bijvoorbeeld voor thematiseren, spel en spelbegeleiding, de speel-leeromgeving en andere onderwerpen.
Alle data:
- Dinsdag 8 oktober 2024 15:45 - 17:45 uur
- Woensdag 15 januari 2025 15:45 - 17:45 uur
- Donderdag 10 april 2025 15:45 - 17:45 uur
Bijeenkomsten waarin ideeën uitgewisseld worden, thema’s voorbereid kunnen worden, gedacht en gewerkt wordt over de kleutervisie.
Onderwerpen die spelen binnen de groepen 1/2 en die aangedragen worden vanuit de deelnemers binnen het platform. Denk aan de overgang van 2 naar 3, EDI binnen de kleuters, het volgen van kleuters, thema’s vormgeven, doelgericht werken enz.
Maar ook, heb jij ergens veel kennis over (denk bijvoorbeeld aan het opzetten van een leerlijn, werken binnen een bepaalde methode enzovoort) dan is er ruimte om deze kennis over te dragen aan de anderen.
Wordt geïnspireerd en inspireer elkaar binnen het kleuteronderwijs.